Rehberlik Hizmetleri
![]() | |
REHBERLİK SERVİS ÇALIŞMA İLKELERİ
Rehberlik servisi çalışma ilkeleri aşağıdaki gibi belirlenmiştir:
Her türlü çalışmalarda gizlilik esastır.
Çalışmalar özel öğretim kurumları yönetmeliği , orta öğretim kurumları yönetmeliği , 2524 sayılı tebliğler dergisi doğrultusunda gerçekleştirilir.
Çalışmalar, rehberlik ve danışmanlık hizmetleri olmak üzere iki ana kolda gerçekleştirilir.
Yapılan tüm çalışmalarda ilke olarak ; öğrenci , öğretim kadrosu ve velilere yardımcı olmak yol göstermek esastır..
Yapılan tüm çalışmalarda gönüllülük esastır.
Rehberlik ve okul geneli ile ilgili gelişmelerle alakalı olarak Rehber Öğretmen Okul Müdürü ile haftalık toplantılar yapar.
Rehberlik servisi bünyesinde Öğrenci , öğretmen ve velilere yönelik seminerler düzenlenir.
Tüm kurumda söylem birlikteliği sağlamak ve aidiyet duygularını geliştirmeye dönük çalışmalar planlanır.
Rehberlik Servisi Okul Rehberlik Hizmetleri Yürütme kurulu toplantıları düzenlenir.
Aktif ar- ge çalışmaları ve kurumu tanıtıcı çalışmaların yapılması esastır.
Tüm çalışmalarda öğrenci merkezlilik esastır.
Okullarımızda tüm çalışmalar yeni rehberlik programı çerçevesinde gerçekleştirilir.
İLKÖĞRETİM OKULLARIMIZDA REHBERLİK FALİYETLERİ
İlköğretimde esas olan öğrencinin;
* kendine yeter olabilmesi,
* konuşma yetisinin gelişebilmesi,
*düşündüklerini ifade edebilmesi,
*ailesi ve çevresiyle olumlu iletişim yollarını öğrenebilmesi ve uygulayabilme cesaretini kazanabilmesi,
*yaşının özelliklerinin farkında olabilmesi , ailesi ve kendisi dönem özelliklerinin farkında olarak ileri düzey beklentilere girilmesinin önlenmesi,
*beslenme alışkanlıklarının kazanabilmesi,
*zararlı madde kullanımı ile ilgili bilinçlendirilmesi,
*grup etkinliklerinde aktif rol alma ve grup çalışmalarına katılabilme , uyumlanabilme,
*hayatta uyulması gereken kurulları nedenleri ile birlikte kavrama ve hayatında uygulayabilme vb. hususlarda sınıf seviyelerine gore çalışmalar gerçekleştirilir.
Ayrıca; yapılanlara ilaveten yapılan rehberlik faliyetleri ana başlıklar halinde;
1-) Öğretmen , veli ve öğrencilerle bireysel ve grup görüşmeler,
2-) Yeni gelen öğrenci ,öğretmen ve diğer personele yönelik oryantasyon falıyetlerini planlama, uygulama, ve raporlama.
3-) bireysel, grup etkinlikleriyle öğrencinin kendini tanıyan yeteneklerinin farkında olan bireyler olarak yetişmelerine yardımcı olma,
4-) Varsa öğrencilerin gittiği dershanelerle iletişimi girilmesi, .kontrollü ve koordineli çalışmalar yapılması, (7, 8. sınıflarda)
5-) Veli ve öğrencilerle ortak etkinler gerçekleştirme, öğrencinin aile içindeki iletişimi ve aile içi yapılanmayı analiz etme ve öğrenci aile koordinasyonunu olumlu yönde etkileme,
6-) İhtiyaca göre test anket vb. metaryaller geliştirilmesi, , uygulanması, ve değerlendirilerek sonuçları doğrultusunda çalışmalar yapılması,.
7-) Okul yürütme kuruluna danışmanlık yapmak amacıyla iştirak edilmesi,.
8-) Aylık veli görüşme formlarını incelenmesi, , rehberlikle alakalı olan bölümler üzerinde çalışmalar planlanması ve uygulanması ,
9-) Rehberlik ve Psikolojik Danışma ile ilgili seminerler düzenlenmesi, sunulması veya organize edilmesi,
10-) Sene başı , ikinci dönemin başı ve sene sonu Rehberlik hizmetleri Okul yürütme Kurul toplantısına okul müdürü başkanlığında düzenlenmesi,
11-) Rehberlik dersinde kullanılacak metaryal, bröşür ,döküman vb. hazırlanması,
12-) Sene başında rehberlik servisi çalışmalarında görevlerini içeren evrak döküman ve resmi yazıları hazırlanması, ve sene başı toplantısında sınıf öğretmenlerine nasıl uygulayabileceklerini de açıklayarak dağıtılması,.
13-) sınıf rehber öğretmenleriyle kordinasyon içinde çeşitli çalışmalar yapılması,
14-) Sınıf başkanları ve sınıf öğretmenleri ile aylık peryodik toplantılar yapılması,
15-) Her öğrenciyle dönemde bir defa görüşülmesi,
16-) Her öğretim yılı başında, Rehberlik dosyalarının arşivlenmesi ve güncellenmesinin yapılması,
17-) Okulumuzmda var olan Eğitsel kulüplere danışmanlık hizmetleri sunulması ,koordinasyonun sağlanması,
vb. Etkinlikler gerçekleştirilmektedir.
LİSELERİMİZDE REHBERLİK FALİYETLERİ
Lise öğretimde esas olan;
*Kendini tanıyabilme , yeteneklerinin farkında olabilme,
*Ailesi ve çevresiyle olumlu iletişim kurabilme,
*Bulunduğu ortamlara adapte olabilme ve sorumluluk alabilme,
*kendisi ailesi ve çevrenin kendisinden beklentilerinin farkında olarak çalışmalarını sorumluluk içinde sürdürmek
*zararlı maddelerle mücadele bilinci kazanma , vb. Kazanımlar elde etmeye yönelik çalışmalar gerçekleştirilir.
Ayrıca; Okullarımızda yapılan rehberlik faliyetleri ana başlıklar halinde;
1-) Öğretmen , veli ve öğrencilerle bireysel ve grup görüşmeler,
2-) Yeni gelen öğrenci ,öğretmen ve diğer personele yönelik oryantasyon falıyetlerini planlama, uygulama, ve raporlama.
3-) Mesleki rehberlik çalışmaları çerçevesinde;
a) Meslek tanıtım pano , panel ve seminerler düzenleme,
b) Üniversite gezileri planlar ve organize edilmesi,
c) Lise l den itibaren öğrencileri ilgi ,yetenek ve kabiliyetlerine göre alanlar tanıtılır ve gerekli yönlendirmeler yapılır
d) meslek ve üniversitelerle ilgili bröşür temin ederek birinci ağızdan üniversiteyi ve mesleklerin tanınmasının sağlanması,
4-) Dershanelerle (öğrencilerin gittiği) iletişimi girilmesi, .kontrollü ve koordineli çalışmalar yapılması,
5-) ÖSS ye yönelik komisyonlar da birimle ilgili hususlarda çalışmalar düzenlenmesi,.
6-) İhtiyaca göre test anket vb. metaryaller geliştirilmesi, , uygulanması, ve değerlendirilerek sonuçları doğrultusunda çalışmalar yapılması,.
7-) Okul yürütme kuruluna danışmanlık yapmak amacıyla iştirak edilmesi,.
8-) Aylık veli görüşme formlarını incelenmesi, , rehberlikle alakalı olan bölümler üzerinde çalışmalar planlanması ve uygulanması ,
9-) Rehberlik ve Psikolojik Danışma ile ilgili seminerler düzenlenmesi, sunulması veya organize edilmesi,
10-) Sene başı , ikinci dönemin başı ve sene sonu Rehberlik hizmetleri Okul yürütme Kurulu toplantısına okul müdürü başkanlığında düzenlenmesi
11-) Rehberlik dersinde kullanılacak metaryal, bröşür ,döküman vb. hazırlanması,
12-) Sene başında rehberlik servisi çalışmalarında görevlerini içeren evrak döküman ve resmi yazıları hazırlanması, ve sene başı toplantısında sınıf öğretmenlerine nasıl uygulayabileceklerini de açıklayarak dağıtılması,.
13-) sınıf rehber öğretmenleriyle kordinasyon içinde çeşitli çalışmalar yapılması,
14-) Sınıf başkanları ve sınıf öğretmenleri ile aylık peryodik toplantılar yapılması,
15-) Her öğrenciyle dönemde bir defa görüşülmesi,
16-) Her öğretim yılı başında, Rehberlik dosyalarının arşivlenmesi ve güncellenmesinin yapılması,
17-) Okullarımızda var olan Eğitsel kulüplere danışmanlık hizmetleri sunulması,koordinasyonun sağlanması vb. Etkinlikler gerçekleştirilmektedir.